O programowaniu w szkole

Dominika
Na początku trochę się bałam, bo coś mi nie wychodziło, ale pani mi pomogła i teraz potrafię zrobić prostą grę w ping-ponga. Na szczęście nie potrzebowałam karty pracy z podpowiedzią rozwiązania. Wiem, że nie należy sie poddawać tylko próbować dalej.

Mateusz
Z programowaniem spotkałem się po raz pierwszy. Na początku nie było łatwo. Często prosiłem panią o pomoc. Czasami nie wszystko mi wychodziło, ale starałem się poszukać rozwiazania. Myślałem, myślałem i wymyśliłem. Scratch uczy cierpliwości i wytrwałości. O tak.




Mateusz
O Scratchu słyszałem od starszych kolegów. Nie mogłem sie doczekać, kiedy zaczniemy zajęcia. Rozpoczęły sie dopiero w II semestrze. Najpierw musielismy poznać jak się pisze w Ms Word, potem uczyliśmy się Logomocji. Podczas lekcji programowania nie miałem żadnych problemów. Wszystko, co wymysliłem udało mi się zaprogramować. Teraz potrafię jedną grę zrobić na kilka sposobów.



Zuzanna
Ja także nie znałam Scratcha. Teraz potrafię się nim bawić. Wiem, jak zrobić prostą grę. Potrafię znaleźć błąd w scrypcie. Dostałam z tego 5. Żadko prosiłam panią o pomoc, bo rozumiałam jak tłumaczyła.

Wyniki ankiety

  • 89% uczniów kl. IV uważa, że lekcje ze Scratch były ciekawe, co stanowi pozytywne rokowania na przyszłość.
  • 65% uczniów dobrze ocenia tempo pracy podczas nauki programowania. 28% uczniów potrzebowało wolniejszego tempa a 7% szybszego.
  • 95% ankietowanych potwierdza, że nauczyciel był przygotowany do zajęć.
  • 89% ankietowanych potwierdza, że nauczyciel jasno tłumaczył zagadnienia.
  • 80% uczestników innowacji chciałaby uczyć się Scratch-a dalej.




Przykładowe projekty

Czerwiec, 2017

Maj, 2017